Statusupdate 2015-06-27 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu Statusupdate 2015-06-27 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu

Statusupdate 2015-06-27

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2015 | Jordanië, Amman

Even een korte indruk van de stand van zaken:

- de permit is nog steeds niet binnen. Ik hoor her en der mensen zeggen dat je tegenwoordig echt connecties nodig hebt om de kampen binnen te komen. Ik ga eens proberen het wat meer op die tour te gooien. Ik ben onderhand wel toe aan wat actie.

- afgelopen woensdag had ik voor het eerst in mijn leven een mondeling examen over skype. Het resultaat is dat mijn andere nog lopende vak nu afgelopen is, voldoende maar cijfer nog onbekend.

- afgelopen donderdag was ik in Aqaba, de meest zuidelijk gelegen stad in Jordanië. Vandaar kan je Egypte, Israël en Saudi-Arabië zien. Maar je je blik wat anders richt en een duikbril opzet, kan je er ook koraalriffen zien, en vissen in alle kleuren van de regenboog. Die vissen lijken het overigens helemaal niet erg te vinden dat je hun woon- en werkplaats met een bezoekje komt vereren. Ze trekken zich iig weinig van je aan. Al met al erg gezellig.

- de vrijdag daarop was ik in Wadi Musa, dat is een dorp vlak naast het wereldwonder dat Petra heet. Petra is een verlaten stad, ongeveer 1800 jaar oud, en uitgehakt in de bergen. Hele mooie bergen overigens. Ik heb me vooral vermaakt met die mooie bergen, want een bezoekje aan de stad zelf kost een ruime 60 euro, die ik op zak gehouden heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9882

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 23 Augustus 2015

Onderzoeksstage Al Zaatari

Landen bezocht: