Statusupdate 2015-06-01 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu Statusupdate 2015-06-01 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu

Statusupdate 2015-06-01

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2015 | Jordanië, Amman

Even een korte statusupdate voor de mensen die willen weten of m'n onderzoek al opschiet:

– Met alleen een paspoort en een aanbevelingsbrief kom ik het kamp niet in. Ik moet een permit hebben, en die dingen worden verleend door het ministerie van binnenlandse zaken. Daar ben ik inmiddels geweest en de permit is aangevraagd. Die aanvraag kan 1 a twee week duren.
– De middag na de aanvraag kreeg ik een bericht van de mevrouw van binnenlandse zaken, dat mijn aanbevelingsbrief in het Arabisch vertaald moest worden.
– Mijn Engelssprekende Syrische vriend Achmed heeft gisteravond laat een vertaling opgestuurd. Hij ziet het als een gelegenheid om z'n Engels nog wat meer te oefenen.
– Totdat ik een permit heb, kan ik niet zo veel meer doen dan vakantie vieren en Arabisch leren. Daarom ga ik vandaag terug naar Amman, om daar voor 5 euro per nacht in een hostel te slapen. Stuk minder comfortabel dan hier, maar wel 5 keer zo goedkoop.

  • 02 Juni 2015 - 09:33

    Martijn:

    Succes daar Klaas! Vet dat je daarheen bent gegaan. Klinkt als een mooi onderzoek, hoop dat je er wat kunt betekenen voor de vluchtelingen.

  • 02 Juni 2015 - 14:05

    Petra:

    Hey Klaas, gaaf om te lezen en bijzonder dat je daar nu rondloopt! Veel zegen, in je onderzoek maar ook in het hele leven daar.

Tags: Onderzoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9886

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 23 Augustus 2015

Onderzoeksstage Al Zaatari

Landen bezocht: