Voortgang tot nu toe - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu Voortgang tot nu toe - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Klaas-krant - WaarBenJij.nu

Voortgang tot nu toe

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2015 | Jordanië, Amman

Voor de mensen die alles willen weten, hier nog even de vorderingen tot nu toe.

Dan nog wat saaie dingen:

Ik zit nu voor 75 dinar (dat is bijna honderd euro) 3 nachten in een soort appartement. Het blijkt heel lastig om in Mafraq een goedkope en kleine kamer te krijgen. Zelfs studenten (vooral die uit Saudi Arabië) schijnen in hele huizen te wonen. Daar zijn er dus wel genoeg van. Hele appartementencomplexen waar je dus per direct een appartement kan krijgen.

Morgen ga ik 's ochtends vroeg maar eens kijken of ik met de bus naar het vluchtelingenkamp kan. Daarna wil ik nog graag eens naar de universiteit om daar eens mijn licht op te steken over kamers. Van de prijzen die ik tot nu toe gehoord heb, krijg ik een beetje de neiging om een matrasje neer te leggen in een van de vele half afgebouwde huizen. Of bij Bedoeïen aan te kloppen.

Mensen vinden die Engels begrijpen is ook nog niet zo makkelijk. Een op de 10 a 15 denk ik ongeveer. Maar ik word langzaam ook wat creatiever met handen en voeten.

Oh, internet is ook wat minder makkelijk dan ik had gehoopt. Ik heb bijvoorbeeld geen code van de wifi thuis, maar die schijnt ook heel slecht te zijn. Dus nu doe ik het met mijn kersverse Jordaanse sim-kaart, maar dat is ook geen snelheidswonder. Tot vanochtend, toen had die ineens gember in de kont. Vandaar deze blogs.

Overigens zit ik niet in Amman, maar deze reizigerswebsite kent Mafraq niet. Er wonen tenslotte ook maar iets van 53.000 mensen.

  • 30 Mei 2015 - 09:34

    Hans:

    Hoi Klaas,

    Goed om te horen dat je aangekomen bent. Geniet van alle verassingen en succes met settelen!

    Mzzls

  • 30 Mei 2015 - 11:54

    Monique:

    AH kijk, de eerste uitdagingen ben je al tegengekomen. Zo'n gastvrije student daar heeft vast nog wel een plek voor een matras over ;)
    Succes man. Kijk uit naar de volgende verhalen.

    Toedels

  • 31 Mei 2015 - 15:39

    Abraham Wierenga:

    Ga zo door.

Tags: saai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 9881

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 23 Augustus 2015

Onderzoeksstage Al Zaatari

Landen bezocht: